ΤΕΤΑΡΤΗ 28 ΜΑΪΟΥ 2008
ΟΜΑΔΑ Α
Στις παρακάτω προτάσεις, από
Α.1.
μέχρι και Α.5, να γράψετε τον αριθμό της καθεμιάς και δίπλα του την ένδειξη Σωστό, αν η πρόταση είναι σωστή, ή Λάθος, αν η πρόταση είναι
λανθασμένη.
Α.1.
Η έρευνα των αναγκών των καταναλωτών είναι ενέργεια
της λειτουργίας της
Έρευνας και Ανάπτυξης.
Έρευνας και Ανάπτυξης.
Μονάδες
4
Α.2. Οι προμηθευτές υλικών
ή
υπηρεσιών
εντάσσονται στο
ειδικό (εσωτερικό)
περιβάλλον της επιχείρησης.
Μονάδες
4
Α.3. Η καταγραφή του εξοπλισμού μιας επιχείρησης και
η
περιγραφή των
χαρακτηριστικών του γνωρισμάτων, όπως είναι οι τεχνικές προδιαγραφές, το έτος
προμήθειας κ.ά., αφορούν
στον σχεδιασμό της παραγωγής.
Μονάδες
4
Α.4. Ο Max Weber υποστήριξε ότι η γραφειοκρατία (διοίκηση μέσω γραφείων) είναι
το πλέον λογικό μέσο
για την άσκηση ελέγχου πάνω
στους ανθρώπους.
Μονάδες
4
Α.5 Η παραγωγικότητα της εργασίας είναι λειτουργικός στόχος της επιχείρησης, ο
οποίος αναφέρεται στα συνολικά της μεγέθη.
Μονάδες
4
Α.6 Οι πρόσθετες
αμοιβές για παραγωγικότητα (πριμ παραγωγικότητας) είναι μία από
τις
μεθόδους παρακίνησης των εργαζομένων.
Μονάδες
4
Στις παρακάτω προτάσεις, από Α.7
μέχρι
και Α.9, να γράψετε στο
τετράδιο σας τον
αριθμό της πρότασης και δίπλα του
το γράμμα που
αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση.
Α.7 Μία επιχείρηση τον μήνα Απρίλιο παρήγαγε 20 μονάδες προϊόντος χρησιμοποιώντας 10 εργάτες.
Η παραγωγικότητα της εργασίας στην επιχείρηση αυτή τον μήνα Απρίλιο ήταν
ίση
με:
α. 200. β. 20.
γ. 2. δ. 0,5.
Μονάδες 6
Α.8 Στη Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων, η κατάστρωση προγραμμάτων
για την αντιμετώπιση ελλείψεων
σε τεχνικά, επιστημονικά και διοικητικά στελέχη ανήκει στην
επιμέρους λειτουργία:
α. του προγραμματισμού του ανθρώπινου δυναμικού.
β. των προσλήψεων.
γ. της εκπαίδευσης-ανάπτυξης.
δ. των εργασιακών σχέσεων.
Μονάδες
6
Α.9 Σύμφωνα με τη θεωρία των αναγκών του Α. Maslow, η ανάγκη του ανθρώπου για
αυτοσεβασμό
και αυτοεκτίμηση ανήκει:
α. στις ανάγκες για ασφάλεια.
β. στις κοινωνικές ανάγκες.
γ. στις εγωιστικές ανάγκες ή ανάγκες αναγνώρισης.
δ. στις ανάγκες ολοκλήρωσης.
Μονάδες 6
Α.10 Η επιχείρηση ξεχωρίζει από
τις υπόλοιπες κοινωνικές οργανώσεις,
διότι συνδέεται με την έννοια της επιχειρηματικότητας. Τι σημαίνει (μονάδες 3) και ποια
στοιχεία (μονάδες 5) εμπεριέχει η έννοια αυτή;
Μονάδες
8
ΟΜΑΔΑ Β
Β.1 Να περιγράψετε
τις δύο
βασικές
διαστάσεις
της ηγετικής συμπεριφοράς με
κριτήριο τον συνολικό προσανατολισμό της συμπεριφοράς του ηγέτη.
Μονάδες
18
Β.2 Να περιγράψετε τους συντελεστές του management (δεν
απαιτούνται
παραδείγματα).
παραδείγματα).
Β.3 Από τις μεταβλητές του «μίγματος marketing», να
περιγράψετε:
α. τα δίκτυα (κανάλια) διανομής.(Μονάδες
5) β. την προώθηση.(Μονάδες 15)
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
ΟΜΑΔΑ Α
Α.1. Λάθος Α.2. Σωστό Α.3. Λάθος Α.4. Σωστό Α.5. Λάθος Α.6. Σωστό
Α.7. (γ) Α.8. (α) Α.9. (γ)
Α.10. Σχολικό βιβλίο ενότητα 1.2.1 σελ. 25 ”Εισαγωγικές έννοιες” από «Η επιχείρηση αποτελεί…..έως…….αποτύχει στο σκοπό του»
ΟΜΑΔΑ Β
Β.1. Σχολικό βιβλίο ενότητα 3.3.1.2 σελ. 127 «Ένα άλλο κριτήριο…. έως….την εκτέλεση των καθηκόντων».
Β.2. Σχολικό βιβλίο ενότητα 2.1.2.4 σελ. 61 από “Οι συντελεστές του management”.
(Δεν απαιτούνται παραδείγματα)
Β.3.α. Σχολικό βιβλίο ενότητα 2.3.3. σελ. 67 “Τα δίκτυα (κανάλια) διανομής”.
β. Στην ίδια ενότητα σελ. 67-68. “Η προώθηση”.
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
ΟΜΑΔΑ Α
Α.1. Λάθος Α.2. Σωστό Α.3. Λάθος Α.4. Σωστό Α.5. Λάθος Α.6. Σωστό
Α.7. (γ) Α.8. (α) Α.9. (γ)
Α.10. Σχολικό βιβλίο ενότητα 1.2.1 σελ. 25 ”Εισαγωγικές έννοιες” από «Η επιχείρηση αποτελεί…..έως…….αποτύχει στο σκοπό του»
ΟΜΑΔΑ Β
Β.1. Σχολικό βιβλίο ενότητα 3.3.1.2 σελ. 127 «Ένα άλλο κριτήριο…. έως….την εκτέλεση των καθηκόντων».
Β.2. Σχολικό βιβλίο ενότητα 2.1.2.4 σελ. 61 από “Οι συντελεστές του management”.
(Δεν απαιτούνται παραδείγματα)
Β.3.α. Σχολικό βιβλίο ενότητα 2.3.3. σελ. 67 “Τα δίκτυα (κανάλια) διανομής”.
β. Στην ίδια ενότητα σελ. 67-68. “Η προώθηση”.